Saturday, April 17, 2010

Berlagak..? menunjuk2..?

Aku tak paham betul la sesetengah org ni.. bongkak sungguh bercerita kejayaan sendiri.. angkuh sungguh bercerita apa yang dh diperolehi.. tp bila org lain cakap dia berlagak.. menunjuk2.. tau pulak melentingnya..makin dicakap.. makin angkuh la berkata2.. kadang2... aku faham..mmg niat nak kongsi kejayaan sama dengan kawan2.. tp ayat2 tu sesuai la sikit supaya org tak rasakan diri tu tengah menunjuk2.. bagi aku.. takder maknanya nak dengki.. iri hati.. semua tu rezeki masing2.. cuma aku harap dia insaf la.. kurang2kan la sikap menunjuk2 tu.. lama2 org pun menyampah.. ye la.. sapa la aku nak dibandingkan dengan dia yang dh idup lagi lama dari aku.. dn mmg la dia lagi lama pengalaman keje dari aku.. apa2 pun moga ko berjaya dunia akhirat.. sebagai kawan2.. takkan la nak doakan kejatuhan ko pulak.. adios..! amigos..!

2 comments:

TotYati said...

salam lieya,

manusia mmg begitu. baru berjaya sikit dah rasa besar. tak tahu ada lagi besar... yang Maha Besar. berdoalah supaya kita pun tak jadi macam dia ye.

apepun sabar banyak2 sahabat (^_^)

Aku Lieya said...

Mmg dh bersabar sangat2.. sbb dh tahap tak sabar la cakap dia berlagak n menunjuk2.. tau lak dia melenting.. ye moga2 kita tak jadik cam dia..amin..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates