Saturday, August 21, 2010

Kukukakiku..

Kawan2..mari kita perhatikan gambar di bawah satu persatu... hehehe... fokus bebetul ye... tengok apa yang dapat dilihat..?





Wow..sungguh "pendek" kukumu wahai anak muridku sayang.. kalau kuku jari tu panjang.. bagi aku tu perkara normal..tapi bila kuku kaki yang panjang.. masya'Allah... tak tau la aku nak kata macam mana.. agaknya kat umah tu ketip kuku dah buat tukun agaknya... sedih betul aku menengoknya..nasib la tak kena cagu.. kalo kena cagu..jenuh... walaupun kuku kaki je.. tp kebersihan tetap la kena jaga.. kalo la kuman2 dok berkumpul..macam mana la nak belajar ngan selesa... aku perhatikan diorg ni memang sangat2 tak titik beratkan kebersihan.. specially kuku.. kalau kuku kaki bleh panjang.. apatah lagi la kuku jari.. kekadang tu aku dok tgk.. sampai hitam2 dalam kuku.. agaknya tu la kadang2 ilmu tu susah nak lekat.. sebabnya.. dok makan dengan kuku jari panjang dan hitam2..geli aku menengoknya dan cuba bayangkan waktu diorg makan.. aku memang suka cek kuku diorg.. sbb benda2 asas macam ni la nak kena jaga..
Gambar kat bawah ni.. lagi 1 projek pemeriksaan kuku aku buat..hehehe.. takper la amik masa sikit untuk diorg ketip kuku diorg.. padahal tak sampai 5 minit pun nak mengetip kuku.. geram je aku dibuatnya kat bebudak ni.. benda2 macam ni pun cikgu jugak nak kena ingatkan.. parents..?





4 comments:

AiTotYati said...

parents? bizi carik duit. owh dunia

Aku Lieya said...

hahaha..ye la tu agaknya.. tu pun masih tak mampu nak belikan ketip kuku utk anak..hahaha...yg tak tahan tu murid perempuan.. skang aku selalu wat spot check kuku..huhu

ASaDa RyutaRo said...

seram nengok.. pernah jumpa jugak student camni dlu. kebiasaannya mereka yang mak ayah kurang ambik perhatian kat diorang. uhh..

kadang tu kesian nengok sbb diorang tak terurus.. isk!

Aku Lieya said...

agaknya kehidupan susah sangat..sibuk carik duit..sampai anak pun terabai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates