Wednesday, September 22, 2010

Hari Raya ke 13

Alhamdulillah.. hari ni cukup 13 hari semua umat Islam menyambut hari raya.. sekejap betul masa berlalu.. rasanya macam baru aje abiskan pose dan menyambut raya.. rupa2nya.. hari dah hari ke-13.. tahun ni aku kurang beraya sket.. sbb tahun lepas dah mula berbaraan dengan teman2 sekolah.. tp tahun ni.. baru 2 rumah aku jalan beraya.. tengok la keadaan dan masa nanti.. kalo berkesempatan.. insya'Allah kalo boleh semua rumah teman sekolah nak jelajah.. macam arini.. balik2 sekolah terus pegi rumah Kak Akmar dengan Cikgu Hajar.. Kak Akmar baru je lebih kurang 2 tahun mengajar kat sekolah aku.. Cikgu Hajar pulak guru paling senior kat sekolah aku..yang sangat menarik dan tertarik Cikgu Hajar baru je buat rumah baru.. sebelah dengan rumah mak dia.. sangaaaaaaaaaatttttttttttttttttttttt cantiikkkkkkkk... besar.. design pun menarik.. kekadang bila masuk umah dia..rasa cam masuk masjid pulak..hehehe.. tu la rezeki dikumpul selama 25 tahun.. seronok pulak aku tgk..jadik macam berkobar2 pulak nak buat rumah sendiri.. atau kalo takder rezeki.. beli sebuah rumah corner lot.. pastu renovate...memang dah rupa banglo dah rumahnya.. sayangnya aku tak amik pulak gambar rumah dia tadi.. takpe..nanti ada kesempatan pegi umah dia.. aku amik gambar ye..

Raya kali ni memang menguji kemahiran memasak aku.. mak aku tak berapa sihat kakinya.. jadi nya dia tak berapa boleh berdiri lama.. so.. buat masa sekarang.. setiap hari jumaat aku akan balik ke rumah mak aku.. bukan jauh pun aku balik "kampung" aku.. kalo nak balik hari-hari pun boleh.. sampai ada la orang jeles aku balik kampung hari2..kekeke.. ops.. sapa yang terasa.. pegi minum air cepat2..nanti rasa pedas..kekeke.. rumah mak aku seberang jalan dari taman yang aku duduk skang.. kalo naik moto bleh ikut short cut..hehehe.. so tu la nak jadi cerita masa ari Sabtu lepas kebetulan ramai la org datang rumah aku.. mak aku pun ada jemput jiran sebelah rumah utk datang makan.. ahaaa.. nampaknya aku la kena tunjuk skill memasak.. sbb mak aku tak larat nak berdiri lama untuk memasak.. sebelum ni.. memang aku tak pernah pun masak goreng2 ni.. mee goreng ke.. kue tiaw goreng ke.. bihun goreng ke..tapi alhamdulillah la.. semua yang aku masak dapat pujian.. macam kelakar je aku rasa.. tetiba jadik cam orang expert memasak lak.. tapi mana tau 1 hari ada rezeki aku boleh bukak restoran lak ek..hehehe.. lepas ni aku nak belajar masakan lain.. kalo tomyam aku dah expert dah.. pasni nak belajar masak laksa.. apa2 masakan la..yang penting keinginan untuk belajar.. selama ni pun aku cuma dok perati je apa yang mak aku buat n masak.. so aku belajar dari ctu.. kemudahan kat tenet dah ada.. tak tau carik je resepi dalam tenet.. hehehe.. aha.. next menu target nak buat.. kesukaan en.suami.. rendang ayam.. hehehe..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates