Saturday, February 19, 2011

Sambutan Maulidurrasul Peringkat Sekolah..

Assalamualaikum..hai kawan-kawan.. eceh..macam rancangan khas kanak-kanak sedunia pulak..post kali ni saje nak kongsi aktiviti kat sekolah yang baru je berlangsung tadi.. Sambutan Maulidurrasul Peringkat SKTR..dan amat istimewa bila program ni tak dilaksanakan kat sekolah..kitorang buat kat masjid Kampung Teluk Ru.. pagi-pagi semuanya berkumpul kat perkarangan masjid.. aku lewat sket sampai sebab singgah sekolah.. ada pentadbir yang nak pinjam laptop..jadi selesaikan hal laptop dulu baru ke masjid.. sampai je masjid semua bersemangat nak berarak.. memang meriah rasanya.. jadi nikmatilah gambar-gambar yang sempat aku snap..

Murid-murid dah bersedia nak berarak..nampak si cilik yang depan sekali tu.. anak cikgu sekolah aku ni.. tapi dia pun bersemangat jugak nak berarak..comel je tengok dia beratur sekali dengan abang-abang dan kakak-kakak..


Bersedia nak gerak..

Oh ye.. banner ni dihasilkan oleh murid-murid dan guru Kelab Agama Islam..

Anak-anak dara SK Teluk Ru.. masa ni dah patah balik nak menuju ke masjid semula..

Anak-anak dan mak dara..hehehehe

Anak-anak pra-sekolah.. kemain lagi diorang berbaju 'raya'..hehehe

Ok sampai dah semula kat masjid..

dan yang comel lote ni.. aku..eheheh.. kemengahan.. ye la.. berjalan macam berkawat sambil berselawat..semput... kekekeke..

Banyak lagi aktiviti yang dijalankan..termasuklah amali solat..solat hajat dan ceramah.. yang sedihnya.. aku cuma dapat join berarak je.. sebab aku terpaksa ke Sungai Besar untuk beli hadiah Mesyuarat Agong PIBG esok.. aha.. aku bukan ponteng n curi tulang masa sekolah ye... sekolah ambil cuti peristiwa khas untuk sambutan Maulidurrasul ni.. dan memang nasib la aku keluar awal.. sebabnya.. aku sampai semula kat sekolah selepas selesai urusan beli hadiah lebih kurang pukul 2.. kalau pegi lepas waktu sekolah.. entah pukul berapa pulak nak sampai umah..


2 comments:

AiTotYati said...

salam lieya,

betullah tu. urusan sekolah kite setelkan waktu sekolah.

bukannya hang pi beli kain baju utk diri sendiri

Lieya said...

sekolah memang amik cuti peristiwa khas utk buat sambutan Maulidurrasul ni.. tu yg dibenarkan kuar awal.. kalo waktu pnp toksah harap.. tp ada je yang amik kesempatan..sebab arini cuti peristiwa.. org tu tak join sambutan ni.. tapi wat urusan peribadi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates