Friday, March 11, 2011

Gelojohnya...

Petang tadi aku gi pasar malam.. eh eh..pasar malam.. tapi gi petang camne ek..? hahahaha.. tapi memang pasar tu bukak dari petang.. sampai ke malam.. aku nak wat camne.. kang kalo acik2 tu bukak premis diorang memalam kang.. dok meraba-raba la jawabnya tak nampak..hehehe.. sekarang ni memang tetiap minggu gi.. ada je la barang yang nak dibeli.. terutamanya makanan-makanan yang jarang dapat masa hari biasa..pecal..roti john.. yang aku nak cerita ni.. bukan pasal aku yang gelojoh ye ke tak gelojoh..hihihi membeli kat pasar.. tapi nak cerita kesah manusia yang gelojoh sangat kat jalan raya.. lepas je anta makanan kat teratak ayah bunda aku.. aku pun balik la ke umah aku.. nak balik kena la lalu trafick light simpang 4 kat balai polis sabak.. kalo nak balik ke umah aku.. dari pekan sabak tu..dari trafick light tu kena belok ke kanan (hala ke sungai besar/KL)..kalo belok ke kiri nak ke teluk intan n terus ke jalan torkington atau short cut ke taman pertama.. masa tu lampu dari belah aku masih hijau.. tapi bila sampai 3 kereta depan aku..lampu dah merah.. tetiba je.. ada sebijik keta merah dok menyelit kat sebelah keta aku.. agaknya dia ingat memula lepas le lampu ijau.. tapi tak lepas.. geram jugak aku.. orang lain dok que.. dia boleh dok motong belah kiri..pastu dah tak lepas terus je  menyelit.. itu takpe.. lagi.. masa tu lampu masih merah.. lampu dari sebelah kiri yang hijau... tetiba datang satu keta satria hitam.. aku nampak di belok ke kiri.. pastu terus belok ke kanan pulak..giler apa.. nasib la kereta yang dari teluk intan tak ada.. pastu elok je diorang lepas dari trafick light dan hala ke sungai besar.. lampu dari arah sungai besar hijau.. aku ni bukan apa.. kalau silap sikit cara diorang membelok.. kalau la tetiba laju je kereta dari arah teluk intan.. mau kena keta satria hitam tu.. atau pun.. hijau je lampu dari sungai besar.. keta-keta tu menonong laju.. kan ke satu hal lagi.. gelojoh sangat apasal..? ko nak gelojoh pun.. gelojoh la sorang-sorang.. tapi jangan sampai nak menyusahkan orang lain.. aku lempang kang..baru tau..

2 comments:

KNS said...

yg sedihnye..bile berlaku accident..kete lain pon jadi mgsa..
aduhaiiii

Lieya said...

Nasuha: tu yang akak cakap..nanti menyusahkan org lain..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates