Tuesday, March 22, 2011

Lebah hai lebah..

Skang kaki aku sedang membengkak.. rasa sakit ada.. gatal-gatal ada.. bisa-biasa ada.. sampai kasut pun tak boleh nak masuk.. nak tau sebab nya.. cuba la tanya cik abang kat bawah ni...

(Sumber: En.google-kredit to tuan gambar)

Tengok tu..siap tabik-tabik lagi.. banyak la ko punya tabik.. kaum kerabat ko dok tengah nakal bermustautin kat surau sekolah aku..pastu ajak plak gi lepas kat kelas tahun 6.. tak pepasal.. aku yang kena sengat..

Kesahnya gini.. arini pepagi.. aku ada kelas matematik bersama kak Maliah kat tahun 6.. aku ni..kalau kelas bersama.. waktu cikgu subjek dok mengajar.. aku suka keliling kelas.. pastu aku g la kat meja belakang tahun 6.. tetiba rasa pedih sangat kat kaki.. bila tengok.. nampak cam ada sengat.. pastu kat tapak kaki cam ada sesuatu..bila aku tengok.. rupanya lebah.. ades.. apalah salah aku.. tetiba kena sedas.. pastu baru la aku perasan yang dalam kelas tu ada banyak jugak lebah..dah kena sengat tu..aku pun lari la kejap ke bilik guru.. carik minyak angin.. pastu aku naik semula ke kelas tahun 6.. lepas tu.. aku pun keliling kelas bantu murid-murid yang lemah.. tengah leka dok tunjuk anak murid aku..tetiba rasa pedih kat jari.. sudah.. dia sengat kat jari tangan pulak.. tapi nasib la yang kat jari ni tak bape sakit.. yang kat kaki tu ye..memang rasa sengal-sengal sangat..sebelum ni aku tak pernah nampak pun lebah ni..nak kata sebab cuti sekolah..rasanya masa awal tahun aritu.. takder pun kes budak kena sengat lebah.. ontah lah.. dah nasib den agak eh..

Tapi sebenarnya.. aku bersyukur sangat.. sebab aku yang disengat lebah tu..bukan murid-murid tahun 6 aku yang tengah sibuk bertungkus lumus nak UPSR nanti...harap-harap diorang selamat dan dijauhkan perkara yang buruk.. amin..:)

5 comments:

AiTotYati said...

lebah oh lebah,

sengat je cikgunye ye

peace
heheheh

Lieya said...

memang dah kena sengat pun..akit..akit..huaaa

AiTotYati said...

alahai sian. jom join GA cokolat ni

http://bestari206yati.blogspot.com/2011/03/giveaway-saya-nak-rasa-coklat-sweet.html

mia said...

huhuhu..lebah kalo sengat pipi mau gebu semacam..nGGEE~~

salam ziarah..dtg bce sikit2x ^^

Lieya said...

Mia: hahaha.. tau takpe.. aritu kaki kena sengat.. tak boleh pakai kasut..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates