Friday, November 20, 2009

Hari-hari yang telah dilalui..

Fuh.. lama giler aku tak menaip kat cni.. punya la busy.. tak terkata busynya.. kekekeke.. poyok je..tu la.. sibuk ngan jamuan makan malam nya.. kursus.. pastu hari penyampaian hadiah lagi.. nasib le aku dh abis maktab.. kalo tak mesti aku dok sibuk nak siapkan assignment..



ari khamis lepas 13hb november.. ada buat majlis makan malam kelab kebajikan.. aku rasa tahun ni tak bape nak ada aura.. aku pun tak pasti kenapa.. aku rasa sebab ramai cikgu yang tak dapat hadir.. pastu siang sebelum majlis makan malam tu pulak aku kena bawak budak g program cegah jenayah kat Dataran Rakyat. jadinya banyak yang prepare last minute terutama bab menyediakan hadiah untuk cabutan bertuah..bila sampai je kat D'Muara (tempat wat jamuan tu la ) barisan pentadbir kira dh sampai.. tp aku jadik driver khas g amik GB aku kat umah.. kekeke...takder la.. dia tumpang aku je.. keta dia suami dia guna.. jadinya permulaan tu aku risau gak..sbb takut org yg dh kompom datang tak datang.. last2 alhamdulillah.. penuh jugak meja yang ditempah.. yang aku paling tak boleh lupa bila masa nak cabutan no bertuah.. tp pernah dibuat org.. member aku lupa nak wat 2 set nombor untuk dicabut..jadik kena la jadi cam budak sekolah.. setiap orang sebut no mengikut turutan..kekeke.. selamber je aku.. dan yang paling best.. aku..mak aku n ayah aku yang dapat cabutan bertuah tu.. aku ni jarang dapat cabutan bertuah.. tp malam tu bebetul luck aku rasa..hihi..alhamdulillah..rezeki..



Pastu ari ahadnya.. aku kena gi Cameron plak.. letihnya la..aku rasa tak rest langsung.. aku g ni sebab kena ganti org..dh tugas..apa mau buat...tp seronok jugak..sebab aku mmg tak penah g pun cameron highland.. masa pegi ikut simpang pulai..jalan pun ok... walaupun bengkang bengkok.. tp jalannya luas.. on the way balik yang aku tak boleh handle..ikut tapah.. tinggal nak termuntah je..kekeke... best jugak la cameron.. yang paling best aku tgk.. bunga nya segar bugar..sampaikan bunga kertas pun nampak segar...kekeke...

Ari khamis pulak... ada hari anugerah kecemerlangan murid-murid.. tp aku tak le risau sangat sebab hadiah2 sumer dah prepare sebelum aku g cameron... tinggal susun2 hadiah je ari rabu tu.. jadi ari khamis everything dh ready...memurid aku ni tak ramai.. jadinya mmg perbezaan besar la kalo yang pandai.. mmg pandai.. yang kurang sket.. mmg kurang... tp diorg ttp istimewa.. aku yakin tiap2 diorg ada kelebihan masing-masing.. ari khamis tu jugak keputusan UPSR keluar.. aku dari pagi mmg berdebar... nampak gaya.. apa la kaitannya aku yang ngajar pemulihan ni.. ngan UPSR.. aku mmg bersyukur sbb diberi kepercayaan untuk ajar 7 org murid tahun 6 subjek math yang boleh dikatakan setiap kali ujian atau peksa tak lulus.. aku ni takder la skill sangat.. tp segala kemampuan yang aku ada.. aku ajar diorg dn aku mmg betul-betul bersyukur.. sbb kesemua murid ni mmg lulus math dan ada yang dapat B. aku happy sangat2.. Allah je yang tau perasaan seronok aku...

k la nanti aku sambung lagik ye...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates