Wednesday, December 2, 2009

Impian dan Matlamat Hidup..

Korang mesti ada satu impian dan matlamat hidup..betul tak..? Sekarang ni aku makin hari meluap2 dengan impian aku ni.. aku kalau boleh nak capai target aku sebelum umur mencecah 45 tahun.. antaranya..


Kalau boleh aku nak g Mekah selewat2nya umur 45 tahun.. aku selalu hantar saudara mara nak ke Mekah.. bila tengok keadaan pakcik makcik yang dah tua-tua ke Mekah.. kesiannya diorg.. ada yang aku nampak dh uzur.. tp ye la.. mungkin rezeki diorg nak ke Mekah tu lambat.. dan alhamdulillah mereka masih mampu dan Allah bagi peluang ke Mekah..

Aku bila tgk org pakai BWM ni rasa cam tercabar je.. dapat beli 2 biji lagi bagus..sebiji nak kasi ayah aku...hehehehe


Memang dari kecik aku dh berangan nak umah ada kolam renang.. padahal aku pon tak pandai beranang...heheheh



Rumah anak-anak yatim dan miskin.. aku kekadang kesian tengok2 anak2 yatim yang terbiar tanpa kasih sayang emak dan ayah.. yang miskin pulak.. tak berpeluang nak sekolah atau dapat pendidikan lebih tinggi.. aku mmg harap sangat dapat bantu diorg..




Kalau aku nak semua tu.. aku kena ada duit yang banyak.. jadi macam mana caranya...?

Skang aku tengah jalankan satu bisnes yang mendatangkan keuntungan yang amat besar.. jadinya.. kalau korang rasa nak capai impian korang sama-sama aku.. meh join aku bisnes ni.. pepe pm aku kat msg box n tinggalkan no hp..atau korang email aku kat adifa@hotmail.com / adhlieya@yahoo.com.
"Orang yang cemerlang melihat setiap halangan sebagai peluang untuk mengasah potensi, manakala orang yang tidak cemerlang menganggap setiap halangan sebagai alasan yang menyebabkan kemundurannya" ...hhmmm...renung2kan, selamat beramal...& kepada yg serius utk melihat & mendengar PELUANG...kontek aku..!"





0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates