Monday, July 5, 2010

Apa la nak jadi ni..?

Arini aku nak bercerita sket kesah anak2 murid aku..masa ni aku tgh mengajar matematik murid2 PROTIM tahun 5.. kami bincangkan soalan periksa pertengahan aritu.. aku ajar punya ajar.. ntah macam mana melibatkan operasi tolak.. aku tiba2 terkeluar soalan pada anak2 murid aku.. kemerdekaan Malaysia tahun ni.. sambutan ke bape tahun.. jadi untuk mendapatkan kepastian.. aku pun suh la memasing sebut bila Malaysia merdeka.. ha jawapan diorg..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Sedihnya la aku.. takder sorang pun yang betul.. yang sorang tu siap tahun lahir dia disebutnya.. kadang2 geli hati gak rasanya.. tp..bila difikir2kan semula.. benda tak boleh dianggap mudah.. setengah org tak boleh ingat perjalanan bagaimana Malaysia merdeka.. sekurang2nya... tahun merdeka ingat la... perjuangan Tuanku Abdul Rahman mesti dihargai..
Aku pun apa lagi..'basuh' la kepala otak diorg.. n finally.. mmg diorg bernasib baik bila Allahyarham Sudirman ada nyanyikan lagu Tanggal 31.. dari ctu la diorg dapat ingat semula bilakah Hari Kemerdekaan Malaysia.. Hargailah perjuangan tokoh2 kita memerdekan Malaysia.. I LOVE MALAYSIA..:)

2 comments:

~ataicha~ said...

ajar diaorang nyanyi la cikgu baru diaorang ingat.. lagu tu kdg mengingati tarikh tersebut.. hehehe

Aku Lieya said...

mmg saje nak soal diorg.. sbnrnya ajar matematik.. tp last2 diorg baru teringat nak nanyi lagu tanggal 31 tu.. jadi bila dh nyanyi baru diorg ingat..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates