Monday, July 26, 2010

Cuti2 bersama si kecil ku..

Cuti Sabtu Ahad lepas.. rutin mingguan aku.. balik KL la..hehehe.. tp minggu ni mmg teringin sangat n rasa mmg dh rindu sangat2 kat dua-dua anak buah aku.. so mmg rancang nak g jenguk diorg kat Pilah..tp sebelum g pilah.. aku lepak dulu ngan anak angkat kesayangan aku Emmer Hazim.. dengan ibu Emmer merangkap sahabat baik aku.. bukan jauh pun umah dia.. bukak pintu dapur umah aku..umah dia la.. seronok tgk perkembangan Emmer yang sekarang makin pandai berjalan.. mula2.. setapak 2.. pastu bertambah mara 5-6.. n sekarang dah bertapak2.. n yang paling best.. akhirnya Emmer tumbuh jugak sebatang gigi.. heheheh...


Ini la dia Emmer yg hensem tu..:)


So dalam kol 12 lebih aku pun gerak la ke Kuala Pilah.. kali ni aku pegi mmg malas sangat nak lalu Sg Besi.. so aku amik keputusan utk lalu MEX..pastu masuk Nilai..then masuk ke LEKAS.. terus turun kat Ampangan.. kereta pun tak banyak.. biasanya..kalau dh naik highway Seremban Pilah tu.. sebelum masuk Ulu Bendul tu selalunya jem.. tp alhamdulillah la.. mungkin disebabkan semua pemandu membawa roti yg lebih..jadik tidak la berlaku jem..hehehe..

Sampai je Pilah.. singgah sekejap kat KFC.. kebetulan hari jadik adik aku yg no-3.. so kiranya celebrate sekali la besday dia.. selalu besday yang lain aku belanja makan satay je.. tp rezeki dia lak dapat makan KFC.. hehehe..pastu singgah pulak kedai runcit.. beli ROCKY ngan AIR MILO untuk kakak.. itu la feveret kakak.. adik tak bape pandai lagi makan.. tp.. kalau tiap kali dtg.. ROCKY ngan AIR MILO mesti ada utk kakak...

Nampak je aku sampai.. kakak mmg happy giler.. kakak mmg manja dengan aku.. sbb aku mmg suka melayan dia.. si adik pulak tido.. tak dapat la nak main lagi ngan dia.. si adik ni tak bape nak dengan org.. mmg susah sket la nak rapat2 ngan dia.. tp manja sangat dengan mama ngan ayah dia.. masa dia bgn tido.. nampak aku nak amik dia..punya la dia melalak.. bila ayah dia amik.. baru la diam.. tp kena pandai nak trick utk tarik perhatian adik.. aku buat joget2.. buat nyanyi2 panggil nama dia.. baru dia ok dengan aku.. joget2 siap goyang2 badan.. kekeke.. geli hati dibuatnya.. paling dia suka kalo nyanyi lagu "bila rasa gembira" dengan lagu "ibu..ibu" tp tukar lirik dia kepada nama dia..Kebetulan pulak ayahnya baru je beli kan permainan muzik..kalau ditekan.. keluar bunyi yang pelbagai n ada jugak butang bunyi2 binatang.. lagi sakan la dia berjoget... sambil kakak dia dok tlg tekan2 bunyik2 tu.. kakak pun dapat permainan muzik tu.. tp ayah dia dh beli lagi awal dari adik.. apa yg aku peratikan kakak dok wat eksperimen bunyi2 tu.. sbb bentuk mainan adik ngan kakak berbeza.. tp bunyinya sama.. jadik contohnya pada adik dia tekan butang A.. pada mainan dia pun dia tekan butang A.. nak pastikan bunyinya sama.. dia buat berulang kali pada butang yg lain gak.. maksudnya dia dapat mengenal pasti bunyi dengan baik..perkembangan yg baik.. walaupun benda tu nampak simple je.. adik pun dh pandai berjalan.. lebih cepat dari kakak.. geram tgk dia berjalan terkedek2.. dengan badan nya yg semangat...

Mmg puas hati giler dapat spend time ngan anak2 buah aku.. n kebiasaannya.. aku akan berusaha utk mengelakkan dari kakak menangis bila aku balik.. nasib la aku dh sediakan board ABC khas utk kakak.. jadi.. bila aku nak balik.. baru aku keluarkan ABC tu.. jadinya kakak akan leka semula dengan sesuatu yang baru utk dia.. adik.. macam biasa..muka selamber je..heheheh

Kakak dah pandai bergaya bila bergambar..


Adik.. kalau mukanya serius..masam aje..tp ni macam muka tercengang..


Adik n kakak yang sedang happy..



Kakak posing dengan mamangah..

1 comments:

n@jwamz said...

alaaa...tomey2:) ngeeee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates