Thursday, July 22, 2010

Rombongan 2..

Aha..assalamualaikum semua.. arini aku nak cerita pasal kesah aku g rombongan semalam.. lokasi.. Pusat Sains Negara (PSN) ngan Aquaria KLCC..mmg enjoy..mmg best.. bas bertolak dari sekolah lebih kurang kol 6.45 pagi..pastu.. aku tunggu kat qrts Ladang Air Manis.. then amik Cikgu Cikin ngan hubby dia kat Pasir Panjang pulak.. berhenti kejap kat BHP Sekincan ngan Petronas Setia Alam..kitrg sampai kat PSN lebih kurang kol 10.00 pagi..Sampai je kat pusat Sains Negara.. murid2 terus di bawa ke galeri Eksplorasi Warna..kat ctu murid2 ditunjukkan la warna2 asas yg dapat menghasilkan pelbagai warna.. murid2 diberi peluang mewarna dan mendapatkan sendiri hasil campuran warn2 asas tu..abis je kat galeri tu..aktiviti bebas.. melawat semua pameran yg ada kat PSN tu..aku malas nak citer panjang2..nanti korg tgk gambar la ye..apa yg ada..kekekeke...


Dalam bas..cikgu ngan penjaga je yg nampak..hehehe


beratur untuk masuk PSN

Galeri Eksplorasi Warna

Anak2 murid diberi peluang mewarna

Model roket

Bergambar beramai2 kat PSN
Pas abis melawat kat PSN.. dalam kol 12.30 tghari..kitrg request kat pemandu bas nak g tempat nak makan n solat.. sudahnya pemandu bas bawak kitrg kat tempat Tugu Negara.. bagus gak tu..sambil menyelam minum air..nak masuk ke aquria lebih kurang kol 2 ptg..so dari membuang masa.. kami makan..then melawat Tugu Negara.. terus terang la.. mmg ni la 1st time aku pegi seumur hidup aku.. mmg anak2 murid aku beruntung dapat pegi pada umur sekarang..cuma biasa la..kalau budak2 ni.. diorg kurang "menikmat" apa yg diorg tgk.. lelagi yg berbentuk sejarah..

Tugu Negara dan aku..hehehe

Anak murid bersantai..

Cikgu yg sibuk2 posing..hehehe

Dalam kol 1.30 ptg.. kitorg gerak ke KLCC...kitrg decide utk buat solat Jama' Ta'khir je.. jadi lepas keluar dari aquria baru g solat..sampai KLCC lebih kurang kol 2.. mmg ngam2 utk masuk ke aquaria.. kat aquria mmg enjoy n best.. macam2 jenis ikan dapat tgk.. n yg paling aku tak boleh lupa bila berpeluang tgk penyelam bagi ikan jerung makan.. jadi..kalo sapa2 nak g aquria.. pegi la ari isnin..rabu dan sabtu.. diorg akan bagi makan ikan jerung lebih kurang waktu pagi na petang kol 3 pagi.. jadi mmg diorg panggil org ramai2 utk tgk.. mmg best.. ikan sekecik2.. sampai la ikan sebesar2 nya ada.. n paling menarik..bila ada roda kehidupan katak.. dari anak berudu.. sampai la jadi seekor katak dewasa.. mmg real punya.. nanti aku tunjukkan... anak2 murid pun alhamdulillah boleh dikawal dan senang nak dijaga.. diorg mmg budak baik..dengar cakap cikgu...

Pintu masuk Aquaria

Ikan Piranha

Penyu

Kuda laut

Ikan Pari..
Obor-obor.. sangat cantik..

Penyelam tengah menunggu kedatangan ikan jerung "tiger sand"

Jerung..

Aku.. hehehe..

Habis je melawat aquria.. kami pun melepak kat food court bebetul kat pintu bahagian akhir aquria.. yg mana ada la jual cenderamata.. as usual.. tmpt2 camtu..barang pun boleh tahan mahalnya.. jadi nya aku cuma beli pen ngan key chain sebagai tanda ingatan.. Actually rombongan kali ni dapat sponsor dari McDonald..jadinya bbrp org cikgu lelaki..pegi la naik McDonald utk amik burger yg kami dapat sponsor tu.. dah alang2.. cikgu2 perempuan lak bergilir2 solat kat surau yg dekat sangat2 ngan food court..tunggu punya tunggu.. sbb masa dh suntuk.. bila dh dapat burger2 McDonald..cikgu2 lelaki lak g solat..selesai je semua.. kami pun tunggu la bas n bersedia untuk balik..agak lama gak menunggu bas.. sbb tau je la KL.. kalau petang waktu puncak.. semua org kena bawak roti lebih..kekadang roti dh berlebih pun tak cukup.. sbb jem melampau2.. bas sampai pun dah lebih kurang kol 7malam.. jadi dh alang2.. kami decide utk solat maghrib kat RnR Jejantas Sg Buloh..Lepas je solat maghrib..kitrg pun berangkat la pulak... aku sampai kat qrts Ladang Air manis lebih kurang kol 10.15 malam.. sekian adanya cerita hamba yg pergi membawa budak sekolah rombongan ke KL..


Syaza..mata dah mula layu..

Akhirnya..tertidur keletihan..

Lepak-lepak tunggu bas..


Ceria n happy..ehhehe

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates