Tuesday, July 13, 2010

Jalan2 pasar malam..

Petang tadi mmg aku rasa bosan sangat.. tak tau nak wat.. dan utk mengelakkan tido.. aku g la pasar malam.. arini..ari Selasa ada pasar malam kat Sg Besar.. kalau tak silap aku.. ari Rabu pagi pun ada pasar kat Sg Besar ni.. masa member baik aku Leyda masih dok kat sabak.. aku selalu g pasar malam ngan dia.. tp skang ni memang bosan giler..takder member...cam org mati kutu g pasar malam sorang2.. gamble je la.. sbb aku sebenarnya.. mmg dari dulu lagi jenis yang gamble.. tp sejak dh berkawan2.. jadik cam bosan jugak.. sbb takder member nak berborak.. tp mmg puas hati arini g pasar malam.. sbb aku dapat makan popia basah yang sedap.. laksam yang best.. dan roti hotdog utk adik2 aku..nyum nyum nyum..

Kalau kat Sabak.. biasanya pasar malam ari Jumaat..then Sabtu pagi pun ada pasar.. aku selalu miss pasar hari jumaat sebab aku selalu balik KL.. kalau sesekali tak balik KL.. mmg aku tak lepaskan peluang jugak la g pasar malam ari Jumaat.. ..hehehe..tp skang pasar malam Sabak dh tak bape best dah.. kalau dulu..pasar malam terpanjang jugak la boleh dikatakan.. dari Pejabat Pos Sabak tu.. panjang.. sampai ke panggung wayang lama.. elok je tersusun cantik.. skang ni dh macam berterabur je aku rasa..yang aku peratikan.. masih banyak peniaga yang sama meniaga dari zaman aku kecik2 dulu.. antaranya.. pakcik jual air soya.. harga air soya dengan taufufa dia pun dh naik sejajar dengan peredaran masa.. pastu lagi.. makcik jual yong tau fu.. aku rasa.. aku g mana2 pun.. mmg tak boleh lawan kuah yong tau fu dia..mmg best..pastu makcik2 jual pecal tu..masih org yg sama... uncle2 jual sayur pun kebanyakan masih juga peniaga yang sama..pastu abg yang jual putu buloh pun masih berniaga..

Pasar2 lain yang aku tau.. kalau hari Ahad petang kat pekan Batu 39.. Hari Isnin pagi kat BNO..hari Rabu petang pun ada pasar kecik kat BNO.. hari Khamis pagi kat Tanah Lesen..hari Sabtu ptg pun ada pasar gak kat Tanah lesen..

Pepe pun mmg best tak kira la jalan kat pasar pagi ke..petang ngan malam ke.. sebab banyak jual makanan yang macam2 n best2.. pastu jual baju..seluar..kasut.. tudung dengan harga berpatutan.. orang kata.. kalau org2 kg yang kurang berkemampuan pun masih mampu untuk berbelanja kalau g pasar malam.. jangan kata org kurang berkemampuan.. org2 yang terlebih mampu pun akan berbelanja kat pasar malam...hehehehe...:)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates