Saturday, December 18, 2010

Balik kampung..


(Sumber En.Google)
Balik kampung...ho ho ho ho balik kampung.. hati girang... lepas maghrib ni nak balik kampung.. kampung aku kat Lenggeng Negeri Sembilan.. last balik kampung masa raya haji aritu.. skang memang agak jarang balik kampung.. sebabnya biasa en.suami keje sampai Sabtu.. jadi nak balik kampung yang jauh tu macam alang-alang.. Lenggeng ni kampung emak aku.. ayah aku memang orang Sabak Bernam ni je..kali ni balik kampung memang ada tujuan .. esok nak menjemput mak dengan ayah yang baru balik dari haji.. mudah-mudahan mak dengan ayah selamat sampai ke tanah air esok petang.. dijangka tiba pukul 2.55 petang.. tak sabar rasanya nak tunggu mak dengan ayah sampai.. rindu sangat-sangat.. dan kebetulan.. kampung aku tak jauh dengan KLIA.. tu yang alang-alang balik kampung..tido rumah nenek.. dapat juga makan masakan nenek yang sedap tu.. hehehe.. sedapnya la kalau dapat makan gulai lemak cili api masakan nenek.. memang berselera makan.. terliur dibuatnya.. biasa la.. orang Negeri Sembilan kan pemes dengan masakan pedasnya.. nyum nyum.. nenek kalau buat rendang pun power tau.. masa balik raya haji aritu.. masa nak balik kampung en.suami kat Melaka.. singgah rumah nenek dulu.. nenek bekalkan rendang daging yang power mower.. memang saudara-saudara kat Melaka puji kesedapan rendang nenek.. tapi macam biasa la.. time perayaan je la dapat merasa rendang nenek.. tak pun kalau makcik nak balik ke Sabah.. Cerita tentang Lenggeng ni.. kekadang orang tak tau kat mana.. tapi pekan yang terdekat.. Mantin.. memang agak jauh masuk ke dalam.. boleh masuk ikut Broga.. Beranang... Jelebu.. Seremban dan Mantin.. kalau orang Negeri Sembilan tak tau Lenggeng.. tak tau la den nak cakap..hehehe.. ok la.. nanti sambung lagi.. doakan kami selamat sampai ke kampung.. dan mak ngan ayah aku selamat sampai ke tanah air esok... Oh ye... ada kawan-kawan2 blogger ada kampung kat Lenggeng..?

4 comments:

Mama Zara said...

bestnyaa blk kg :) mama pon x sabar nak balik cuti krismas ni...

riza said...

hai...dtg cari jejak abg ben kat sini...

Lulu caldina said...

Wah...1st time dtg sini..
sukaaaaaaaa.......
sukaaaaaaaa.....
warna biru tu lawa......
+ + lagi doraemon...

Lieya said...

Mama Zara: memang best balik kg.. lagi2 dapat makan masakan nenek..hehehe

Riza: thanz sudi datang

Lulu Caldina: lain kali datang lagi ye..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates