Wednesday, December 15, 2010

Sinetron..




Pagi-pagi dah sibuk buat entry.. langsung tak boleh tido dari pukul 3.00 pagi tadi.. sat lagi kalau dah mengantuk..kompom terbabas ni..so pepe pun kuarkan ikan dari peti ais siap-siap..jadi nanti nak masak untuk tengahari nanti ikan dah tak beku...boleh terus masak..

Sekarang ni... banyak cerita-cerita indon yang dok ditayang kat TV.. Cuti-cuti hari sekolah ni memang aku layan je cerita berderet ni...dari pukul 1 sampai la pukul 4. Memula citer Safa dan Marwa.. tengok kat Astro Prima.. tayangan pukul 1-2. Pastu sambung pulak cerita Alisa kat TV3 pukul 2-3. Dah abis tu layan pulak cerita Cahaya dari kol 3-4. Giler kan.. boleh bersambung-sambung menunggu nak tengok cerita-cerita ni.. Yang paling aku menyampah kalo dok ngadap sinetron ni.. episod ceritanya yang panjang berjela-jela.. bila dah berjela-jela.. mula la melalut-lalut merepek-repek..mengalahkan orang makan kerepek.. sepatutnya cerita dah boleh habis..tetiba datang pulak watak baru.. macam cerita cahaya tu.. aku dok layan dah lama dah.. sekarang ni kurang sket la tengok.. sebab dah melalut dah jalan cerita dia.. pastu.. banyak adegan-adegan yang tak logik.. kekadang tu menggambarkan memang orang-orang Indon ni semua berperangai jahat..kekeke.. yang paling ketara sekali.. membezakan taraf hidup.. yang miskin.. memang ditindas.. yang kaya memang berlagak giler jadi orang kaya.. yang sesama orang kaya.. berebut-rebut harta pulak.. yang kelakarnya.. bila 1 watak hilang.. datang watak baru.. tu yang cerita jadi panjang berjela-jela.. boleh cecah beratus episod.. kekekeke.. Tapi ini pendapat aku je la yang aku dok peratikan dalam sinetron-sinetron ni.. tak tau la kalo orang lain.. dok cakap itu ini pun.. aku dok layan gak cerita Indon ni.. dah takder citer yang best sangat waktu-waktu ni.. aku layan je la..heehehe..aku kalo cerita omputeh ni kurang sket... tak tau la kenapa.. kalau cerita lawak-lawak aku suka.. hehehe.. ok la mata macam dah berat.. nak tido sekejap.. nanti bangun boleh masak.. menu apa arini ye.. udang semalam ada lebih lagi.. rasa macam nak masak paprik udang je.. sedap jugak.. tapi sayur pulak tak ada.. tengok la macam mana nanti.. pastu goreng ikan...sudah.. sempoi aje..

5 comments:

Zara Affendi said...

Assalamualaikum n Good Morning!

hehe. zara paling suka cerita bawang merah n bawang putih tuh! walaupun banyak yg merepek dan xmsok akal sinetron tu. tengok watak jahat dye memang xley blah r.. haha

Aty Adnan said...

sy sgt suka cerita ni....safa sgt cantik!!

Lieya said...

Zara : Salam.. selamat pagi.. ahahaahaha.. bawang merah bawang putih.. itu antara cerita Indon yang top kat Malaysia tu..kekeke

Aty : ye ye.. Safa sangat2 cantik..hehehe

Yunus Badawi said...

Emak adam minat tengok sinetron Cahaya. Skrg ni disiarkan time dia nak solat Maghrib pula tu huhuhu

Lieya said...

YB: kalau waktu magrib tu ulangan.. tayangan sebenar kol 3-4petang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates