Sunday, January 23, 2011

Buku Senget, Pegang Pensel Salah = cacat..?

Aku sebenarnya baru je terbaca satu entry dalam blog kawan lama di UTM dulu..Eliza yang seorang kawan fb dia bagi tips  untuk menulis dengan baik.. kalau nak baca.. meh la tgk kat blog Eliza.. kredit untuk Eliza sebab kongsi info-info tu..bila baca-baca tips tu.. teringat pulak lecturer masa kat IB dulu..masa tu subjek Pengajian Melayu ..bercerita tentang cara menulis dengan baik.. masa tu lecturer tu dok sebok la tengok keadaan buku kami yang kami dok sebuk salin nota.. macam-macam rupa la buku kami.. senget ke kiri sikit la.. senget ke kanan sikit la.. senget habis ke kiri ke kanan la.. tapi tetap ada kawan-kawan aku yang menulis bukunya tegak.. dan diorang memang dapat pujian.. sapa yang bukunya senget.. lecturer aku cakap.. cacat..hahahah.. dia dok sebok pesan kat kami.. nanti ajar anak-anak murid tu menulis..pastikan kedudukan buku betul.. tegak.. tak senget-senget..

Ha.. cuba tengok buku ni.. kedudukan dia senget.. maksudnya salah cara menulis kalau kedudukan buku macam ni.... yang betul nya macam kat bawah ni..

Ha.. buku nak kena tegak macam ni.. sori..gambar kurang memuaskan..hehehe

Macam mana pun..aku dah rujuk dan cari kat tenet cara menulis dan kedudukan dengan betul.. korang boleh rujuk kat sini.. banyak jugak info tentang penulisan kat kat web ni.. korang boleh rujuk..Lagik satu perkara yang lecturer aku tekankan jugak..cara pegang pensel dengan betul.. kan macam-macam cara orang dok pegang pensel.. korang boleh rujuk kat  sini..memang menarik sangat laman web ni..

Pada pendapat aku.. memang macam-macam cara orang menulis.. yang penting keselesaan semasa menulis.. tak kesah la macam mana korang menulis.. asalkan orang paham apa yang korang tulis.. hehehe.. tapi kalau ada anak-anak yang masih baru nak belajar menulis.. tak salah kalau kita ajar mereka cara menulis dan pegang pensel yang betul.. dulu kita takder peluang dapat info tentang semua ni.. jadi untuk anak-anak kita.. kita tunjuk dan ajar yang terbaik untuk mereka..

Owhh ye.. nak promote sikit..suami kawan aku Eliza tu ada buka restoran di kajang..nama restorannya Restoran Layar Maju...kedainya dekat je ngan econsave, jalan reko, kajang..antara menu istimewanya..BELUT.. hehehe.. kalau sapa-sapa nak cuba.. jemput la datang ke restoran dia ye..

2 comments:

e.l.i.z.@ said...

fadhhhhhhhhhhhhhh ;-)

heheh sempat lagi dia wat entry pensel ni..sy br baca komen fadh tu..jap lagi nk buat entry baru pasal buku tegak ni heheh
pastu nk letak skali link yg fadh bagi tu..mmg sgt membantu fadh! tQ sgt²

alamakkkk..terharu tau fadh sudi tlg promote LM ;-)
meh la dtg try belut heheh errr mkn belut tak?

Lieya said...

ahahah.. sambil2 eliza.. sebab tgh free tu yang wat terus tu.. saya tak pernah makan belut la eliza...insya'Allah nanti kalau ada kesempatan saya ke kajang.. saya singgah..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates