Friday, January 7, 2011

Takut..?

(Sumber en.Google)
Fuh.. kejap je dah seminggu sekolah.. tak terasa langsung.. tup tup..tau tau dah ari Jumaat.. kalau dah musim buka sekolah.. tak dinafikan la kesibukan yang melanda cikgu-cikgu..Aku macam biasa.. pencalonan murid-murid pemulihan.. persediaan kertas-kertas soalan saringan dan diagnostik..nasib murid tak ramai.. jadinya cepat sket urusannya..cuma sejak ada LINUS ni.. ada la kebengongan sket.. sebab macam ada percanggahan pemilihan murid..aku harap hal ni dapat disettlekan cepat...Cikgu-cikgu yang pegang kelas pulak.. sebuk dengan kutip yurannya.. persediaan kelasnya.. kalau cikgu tahun 1 lagi la pening kepala nak handle murid-murid baru.. nasib la kat sekolah aku takder murid yang menangis.. kalo tak.. lagi la sakit kepala...kekeke.. lagipun sekarang ni..kebanyakan anak-anak memang dah didedahkan dengan persekolahan di awal 4 tahun..jadi bila masuk je darjah 1..diorang dah takder masalah takut nak ke sekolah.. tapi.. hehehe.. aku ni tak tau la nak cakap macam mana.. garang sangat ke aku ni.. sampai aku dapat berita.. ada sorang anak murid aku.. tak nak datang ke sekolah kerana takut nak masuk ke kelas pemulihan.. aku masa ari pertama sekolah tu amik cuti.. sebab masih tak sihat.. jadinya ada la cikgu yang menyampaikan.. aduhh.. risaunya la aku.. dia tak datang sekolah di ari pertama dengan point takut masuk kelas pemulihan.. aku tak nafikan jugak.. aku memang garang.. tp rasanya.. kegarangan aku.. takder la sampai mendera anak orang.. lepas ni aku kena wat perubahan sket la.. kena lemah lembut sket dari  yang sebelum ni.. tapi.. kadang-kadang.. bebudak ni..kalo aku dok melayan diorang.. diorang lak naik kepala.. tu yang malas.. takpe la.. aku akan cuba buat yang terbaik demi anak-anak murid aku.. kalo aku wat garang pun.. bukan sebab nak  bagi diorang takut.. tapi sebab aku nak diorang dapat apa yang aku ajar.. murid-murid yang cikgu sayang.. jangan takut nak g sekolah ye.. cikgu ni baik.. tak makan orang..hehehehe..:)

3 comments:

AiTotYati said...

ko garang?

*gelak guling-guling*

Azrina said...

Salam Cikgu Lieya, thanks datang jengok blog sememeh saya hehe. Cikgu, kita perlukan cikgu yg mana murid respect kita bukan takut kita, betul tak? Kkg2 garang itu perlu lelebih anak2 zaman skrg byk terdedah pada unsur2 dari luar yg mana byk benda tak elok jadi panduan mereka. Hidup cikgu!

Lieya said...

Yati: hahahaha.. ko pun tak percaya kan.. tp ye jugak sebenarnya.. ngan anak2 murid je..hihihi

Azrina: ye betul tu.. kita perlu anak murid yang suspek kita..eh..suspek la.. respect.. heehehe.. tp tu la.. bila kasi muka.. diorg mula naik tocang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates