Sunday, January 2, 2011

Sudah jatuh ditimpa tangga..

Alahai.. sedih betul aku arini.. pengalaman yang paling aku tak boleh lupakan pada tarih 1 Januari 2011. Aku ni memang rajin masak air.. bila kosong je cerek besar kat umah aku ni.. aku la tukang masak airnya.. bukan susah pun.. tadah dalam cerek.. pasang api.. letak cerek atas dapur.. cuma 1 kelemahan sket.. bila air terlebih takatnya.. bila masak air akan tercurah keluar.. nak jadi cerita.. arini ayah aku belanja makan KFC.. jadi tengah menikmati ayam yang lazat tu.. aku dengar bunyi air tercurah ke lantai.. itu tandanya air dah masak.. en.suami pun tolong la tutup air yang dah masak.. dan kompom la lantai jadi licin.. sebab air dah tertumpah.. en.suami pun sambung la makan.. aku pun dah menikmati KFC.. pegi la basuh pinggan...dah sudah basuh pinggan.. ntah macam mana.. mungkin sebab kesilapan langkah dan dengan licinnya lantai yang tertumpah air tadik.. aku pun terjatuh..tapi sebelum terjatuh lengan kiri aku terkena cerek yang panas tu.. dan aku pun terjatuh.. aku sebenarnya risau giler cerek tu terjatuh.. aku usaha elak.. tapi tetap nasib tak baik bila air yang baru masak tu tercurah kat perut aku.. nasib la sikit je.. tapi dah menggelembung jugak.. akibat jatuh tu.. aku skang kesakitan pinggang belah kanan.. dan menahan pedih kat perut sebelah kiri.. jadinya tak boleh nak mengereng ke kiri atau kanan.. cuma boleh meniarap atau telentang..tu la..kawan-kawan.. kalau ada air tertumpah ke kat lantai..cepat-cepat la lap.. kita ni kalau orang dewasa.. boleh rasa dan suarakan kesakitan..macam mana la budak-budak kecik yang terjatuh nanti.. diorang nak cakap pun tak pandai..hanya mampu menangis.. lagi satu air panas.. hati-hati la ye... kalau dah tercurah.. menjawab la pedihnya.. aku pun tadi rasa nak meraung menahan pedihnya.. kalau budak kecik.. lagi la sakit.. silap aku gak tadi sebab halakan muncung cerek tu ke lantai.. jadi kalau air masak airnya tercurah ke lantai la.. walaupun tak la kecederaan yang teruk.. tapi rasanya.. memang pengajaran untuk aku..

4 comments:

AiTotYati said...

salam sahabat,

lenkali hati2 ye. jgn buh air penuh2 dlm cerek tu.

smg cepat sembuh.

*hugs

AFIIA said...

ouch bahayer tu!!!
tc ea!!!

Lieya said...

AitotYati : Tq sahabatku..next time aku akan berhati2..

AFIIA : tq..

Lieya said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates