Friday, March 18, 2011

Buang Sampah....





(Sumber gambar: en.google-kredit to tuan gambar)
 Assalamualaikum semua.. aku baru je balik dari kampung dan rumah kakak kat Kuala Pilah.. nanti aku cerita la pengalaman kat sana.. cuma entry kali ni nak kongsi cerita pasal buang sampah.. kesahnya pagi semalam..kat rumah kakak aku.. bangun pagi untuk solat subuh.. aku memang bila malam je charge handphone.. sebab selalu malam je bateri memang kong.. manjang dok dapat sms facebook..tiap ari mesti nak charge handphone.. jadi bangun pagi terus la aku tutup charger n belek handphone.. tengok sms yang masuk.. tetiba.. ada dengar suara yang kuat sangat.. macam suara cikgu yang tengah marah kat anak murid tu.. "buang sampaaaaaaahhhhh...!" lol..mak aku ghupanya.. mak aku mengigau.. hehehe.. aku pun layan ler.. "buang sampah kat mana mak..?" mak aku pun jawab.."dalam tong sampah la"..sah.. kompom  mak aku mengigau..dan aku dapat agak..mesti dia mimpi tengah marah anak murid.. dah pagi tu aku pun tanya la mak aku..rupa-rupanya.. betul mak aku tengah mimpi anak-anak murid.. mak aku cakap.. dia mimpi..masa tu suasana kat padang sekolah.. mak aku suh anak-anak murid kutip dan buang sampah dalam tong.. aku punya ketawa geli hati.. kelakar betul.. alahai cikgu pencen ni.. rindu kat anak-anak murid la tu.. mana tak.. lebih 30 tahun dok mengadap anak murid.. walaupun dah 3 tahun pencen pun.. tido pun masih mengigau dan mimpi anak murid.. sudahnya..jadi bahan lawak aku dan ayah aku..hehehe

2 comments:

diana said...

hehehh..
kelakarnye...
sampai mengigau ye...
mujur dia ngigau cakap je..
kalau dia bangun ambik rotan..
ha..naya!!

Lieya said...

Diana: hahaha... tau takpe.. tapi memang terperanjat giler..kekeke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates