Tuesday, March 29, 2011

Kenapa kau masak kangkung tak campur belacan..?

(Sumber: En.Google)

Semalam tengahari.. aku tak masak.. aku beli lauk kat kedai je.. sebab balik memang takut tak sempat masak..kesian pulak en.suami nanti kelaparan.. beli lauk sempoi2 je.. yang penting sedap dan murah..hehehe..pasal makan pun nak berkira kan.. takder maknanya aku nak berkira.. rezeki Allah bagi.. memang kebetulan kedai makan tu masakan dia murah dan sedap..

jadinya.. petang tu aku pun sibuk la masak.. tak petang pun.. lepas maghrib aku baru mula masak.. depan rumah memang ada pokok serai..jadi petang tu dah siap-siap aku amik sebab memang rancang nak masak gulai lemak ayam cili api..masa aku tengah dok masak-masak tu.. aku pun rasa-rasa la kuah asam tu.. kot  tawar ke..masin ke.. tapi aku rasa macam ada yang tak kena je rasanya.. aku ingatkan sebab santan ke.. jadi aku abaikan...

dah sudah masak.. aku pun mula la nak menyantap... bila aku mula nak suapkan nasi ke mulut.. baru la aku perasan.. aku masak kuah gulai tu.. tak masuk bawang.. tak masuk halia ngan cili api...hahahaha.. kantoi..pertama kali aku boleh kantoi bab memasak.. nasib la ada serai..kalau tak..ntah hapa la rasa gulai aku.. gulai tu jadik memang jadik la.. tapi tak le jadik gulai lemak cili api.. jadi gulai lemak je..  aku pun bagitau en.suami.. nasib la en.suami tak teriak kat aku macam s.kadarisman dok berlakon dalam seniman bujang lapok tu.. ala.. yang dialog dia "kenapa kau masak kangkung tak campur belacan!".. kekekekeke...

*ppsstt.. ada yang cakap aku ni memasak pun heboh satu dunia sebab selalu shout kat dalam fb.. tapi pedulik hapa aku... fb aku.. aku punya suka la..hahahahaha

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates