Monday, March 28, 2011

Motivati Keibubapaan bersama Murid

Hari Sabtu aritu.. ada program motivasi keibubapaan bersama murid.. kedatangan ibu bapa boleh tahan la.. menggalakkan jugak.. penceramah yang dijemput.. Tn Hj Mistar bin Sulaiman..mantan Guru Besar SK Batu 38.. masih kuat dan gagah orangnya..walaupun telah 7 tahun bersara.. 2 gambar ni je yang aku sempat amik..




Ceramah yang memang menarik.. harap-harap timbul kesedaran buat ibu bapa dan murid-murid aku tentang pentingnya belajar.. dan ayat yang paling aku ingat.. "belajar tak mengenal usia".. walaupun dah tua..kalau masih minat untuk belajar.. ianya bukan penghalang.. lagi satu ayatnya.. "miskin bukan penghalang untuk belajar".. walaupun tak berkemampuan..  tetap boleh belajar.. sepatutnya..dengan keadaan tak berkemampuan tu la.. kita bersemangat untuk belajar.. untuk bantu menaikkan taraf hidup keluarga..

Oh ye..Puan AitotYati..kenal tak mamat kat atas pentas tu.. terpaksa la dia mengexpose kan diri..sebab Cikgu Mistar mintak tolong dia mainkan slide..hhehehehe...

2 comments:

AiTotYati said...

hahahaha Ai baru je nak tanya sape mamat kt atas tuh?
rajin btl cikgu tu ye

Lieya said...

yati: hahahaha..tau takpe..kesian betul.. lama giler dia dok menunggu kena jaga slide..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates