Tuesday, March 1, 2011

Tersentuh..?

Tadi dok tengok slot akasia kat TV3.. apa ke tajuknya aku lupa.. beginikah cinta..? betul ke..? ala..yang kol 7-8pm tu.. rasa cam syahdu je bila tengok scene Ariana nak bersalin.. tiba-tiba aku rasa sedih.. susahnya la nak melahirkan anak..dengan keadaan dia ngan nazril yang hidup susah.. pastu nazril lak buta.. nasib la ada pakcik teksi tu yang membantu.. pastu bos ariana pun willing membantu..kalo dia takder niat lain la..hehehehe.. aku pun tak tau aku tak semena-mena menitis air mata.. terkenangkan mak yang melahirkan aku.. walaupun aku lahir ikut tingkap..rasa perit sangat mak nak lahirkan.. pastu.. aku dok terkenang.. bila la aku pulak berpeluang nak rasai nikmat Allah tu.. bila duduk rumah sorang-sorang.. rasa sunyi sangat.. aku dapat rasakan macam mana kawan-kawan yang lain yang senasib dengan aku rasa.. orang sibuk bertanya... bila..bila.. takder lagi.. takder lagi..? sumer tu ketentuan Allah.. aku sendiri pun tak boleh jawab soalan tu..apa yang penting.. berusaha.. dan terus berdoa pada Allah.. bila sekali Dia katakan ya.. insya'Allah ada la rezeki nanti.. hidup tetap mesti diteruskan.. pasti ada hikmat setiap kejadian yang berlaku..betul tak kawan-kawan..?

4 comments:

Nafis^_^ said...

aku suke tgk nazim a.k.a nazril sbb ensem.heheheh..
tapikan kalo difikirkan secara logik kalo derhaka kt ibu itu la balasannya..hidup susah, buta & so on..tp sebenarnya dlm crita tu utk nak meyedapkan cerita, kena la buat scene sedih baru la ngancam jalan cerita tu..tul tak???

AiTotYati said...

yaaa sabar.

kesabaran itu pasti akan berbalas

:D

sue sofian said...

sabar miss.. nanti ade la rezeki utk miss.. setiap org Tuhan dah ditentukan rezeki masing2..
sue ni pun lambat jugak la kiranya.. bkn trus dpt je..x mcm kwn2 yg lain..
sabar & berdoa yg penting..

anyway thanx..

Lieya said...

Nafis: biasa la tu leen.. nak kasi sedap cerita..hahaha

Yati: betul tu.. amin..

Sue: doakan untuk saya jugak ye..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates