Saturday, May 7, 2011

Hari Pekerja 2

Entry ni sambungan dari entry sebelum ni... sambungan kesah aku ke Janda Baik...Sebelum balik k.. kami sempat singgah ke Bukit Tinggi..pegi ke Colmar Tropical..ntah betul ke tak tu aku menyebutnya.. boleh tahan tinggi tempatnya..nak ke ctu pun boleh tahan naik ke puncaknya..memang cantik kawasannya.. bangunan berbentuk Inggeris..kat kawasan tu ada jugak rumah Jepun..tapi lagi tinggi dari Colmar Tropical tu.. naik jugak ke ctu..tapi sebab tengok kena menapak berjalan kaki naik ke atas..kami tak jadi la nak ke rumah Jepun tu.. lagipun dah keletihan sangat.. ini la antara gambar yang aku amik kat puncak tu..



Lepas tu kami pun turun la semula ke Genting Sempah untuk isi minyak kereta.. rupanya kereta si Syikin masa kami sampai ke puncak bukit tinggi tu minyak keretanya dah tinggal 1 bar.. risau jugak takut tak sempat sampai ke bawah.. tapi alhamdulillah..sempat jugak.. kemudian kami pun bergerak pulang balik ke Sabak.. oleh sebab kat tol gombak tu kami berpecah.. sebab jalan jem yang teruk.. kitorang janji la semula kat Tesco Kuala Selangor.. janji nak makan sama-sama.. tapi kalau dah makan kat food court tu alamatnya makan sendiri-sendiri jugak..sebab masing-masing dengan selera masing-masing..kekeke.. pastu dah sudah makan Syikin balik dulu..sebab malam tu jugak suaminya nak balik ke Petaling Jaya semula.. aku dok lepak-lepak je kat Tesco sambil tunggu kak lin sudah bershopping..lagipun aku rancang ngan en.suami nak layan bowling 2-3 frame.. memula kak lin dan suaminya setuju nak join kami.. tapi sebab anak-anak dah mula meragam.. tak jadi la pulak diorang nak join...sudahnya.. aku ngan en.suami gi layan bowling.. kak lin ngan family balik dulu.. aku ngan en.suami pun.. dah sudah layan bowling..terus balik je..

Sampai je rumah memang terus tido.. badan memang tak larat keletihan.. nasib la hari Selasa tu pepagi aku ajar subjek PJ.. jadi tak payah la nak sibuk-sibuk gosok baju.. walau pun badan penat.. tapi memang happy dan seronok sangat...harap-harap ada rezeki..tahun depan.. nak pegi lagi...insya'Allah..k mata dah ngantuk..nanti sambung lagi..byee..! :)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates