Saturday, August 13, 2011

Aktiviti Bulan Ramadan

(sumber: abang goog)

Ala-ala gini la ayam panggang kami.. (sumber: abang goog)
Diam tak diam..hari ni hari ke 13 kita berpuasa.. kejapnya rasanya.. lebih kurang 2 minggu lagi dah nak raya.. cepat betul masa berjalan..sampai tak terasa.. mungkin sebab terlalu sibuk sepanjang bulan puasa ni..sampai tak sedar masa berlalu...yang pasti aku memang sibuk bantu en.suami kat bazar ramadan.. jual apa ek..? hehehehe..kalau orang tanya..aku suka jawab "kalau nak tau..kena datang tengok sendiri".. suka je buat orang tertanya-tanya.. sebenarnya kami jual...jual..jeng jeng jeng... kami jual ayam panggang dengan air soya..ayam panggang kami sekali tengok orang ingat ayam percik..sebabnya kami ikat ayam pada buluh sama macam ayam percik... cuma kuahnya saje berlainan..kalo nak tau dan nak cuba.. meh la datang ke gerai kami... air soya tu pulak.. kami pelbagaikan.. air soya sejuk ngan soya panas tu wajib la.. pastu kami jual jugak air soya jagung..soya cincau dan soya bandung.. memang nyum nyum.. dah le aku ni hantu soya...tiap kali berbuka memang hentam air soya je la.. pilih la mana yang aku nak..kekeke.. tapi tu la..mungkin sebab dah kekenyangan minum air..waktu berbuka memang aku tak boleh nak makan benda-benda berat.. feberet aku sepanjang bulan puasa ni.. otak-otak dengan sata.. itu la aku hentam tiap-tiap hari.. bila balik umah.. pernah jugak aku beli makanan lain..kot takut lapar.. tapi jarang yang aku makan.. oleh sebab aku taknak membazir..jadi aku beli makanan yang ringan-ringan jugak..macam kek ke..atau lebih sata ngan otak-otak tu aku bawak balik...nasi..waktu sahur baru aku makan..nampak gaya macam ni memang boleh diet.. tapi nak diet kebenda.. teguk air bergelen-gelen..hehehe.. ok la..mata sudah mengantuk..nak sambung tido kejap.. da daaaa...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates