Sunday, August 14, 2011

Main masak-masak

Sesubuh hening dah online..hari cuti Sabtu Ahad boleh la wat camni..kalo tak..toksah harap ler.. mesti dah kelam kabut gi sekolah..biasanya aku akan bangun untuk sahur lebih kurang kol 5 pagi.. sebelum makan.. jerang air dulu untuk buat air gula..dah siap jerang air..rendam pulak kacang soya..dah rendam kacang soya.. tumis bahan-bahan untuk buat kuah ayam..baru la makan...tapi makan pun nak kena cepat-cepat.. sebabnya nak kena siapkan kuah ayam yang aku dok tumis tu...pepagi dah main masak-masak..nak siapkan kuah punya pasal..lagipun kekadang nak masak waktu malam aku tak larat.. balik berniaga memang kompom penat punya..biasa sampai je rumah..keluarkan barang-barang berniaga dari kereta.. terus masuk rumah kemas-kemas dapur yang tinggal.. pastu mandi-mandi...solat Isya'..baru la berehat..biasa aku akan singgah umah mak aku untuk solat Maghrib.. sebab dekat aje umah mak dengan bazar ramadan tu..tarawih pun sesekali je buat..itu pun buat sendiri kat rumah..sejak berniaga ni aku rasa masa macam suntuk je.. pendek je masa.. tapi bagus jugak..jadinya takder la rasa sangat bulan puasa ni berlalukan..?ok la..mata pun dah mula nak mengatup.. da daaaaaaaaa...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates