Tuesday, October 18, 2011

Bowling PSKPP Negeri Selangor..

Hari Jumaat lepas.. aku mewakili Daerah Sabak Bernam ke perlawanan Tenpin Bowling PSKPP peringkat Negeri Selangor.. sebenarnya..ini la pertama kali aku terlibat dalam PSKPP.. sebab sebelum ni pernah ada terniat nak join... tapi tak berkesempatan.. banyak acara sukan yang dipertandingkan..bola jaring.. bola sepak.. takraw..badminton..bola tampar dan bowling.. kebetulan memang aku kenal dengan beberapa orang cikgu yang memang aktif dengan bowling PSKPP... masa pemilihan pertama.. aku tak berpeluang nak join..sebab aku demam... memang tak larat la nak pegi.. kang ntah ke mana la bola bowling aku lantunkan... pastu entah macam mana minggu depannya memang rezeki aku..dibuat lagi sekali pemilihan.. dan alhamdulillah aku terpilih.. aku pun bukan pandai sangat main.. orang kata memang rezeki la nak terpilih... jadi Rabu sebelum perlawanan.. buat la latihan kat pusat bowling kuala selangor.. memang kat situ je pun tempat paling dekat.. dan memang aku selalu gi main bowling ngan en.suami kat situ jugak... tak pernah-pernah main 6 game sekali... boleh tahan lenguh tangan...petang jugak baru habis permainan...

Aku lawan bowling tu kat Ampang Superbowl, Kajang..jadi esok petangnya.. pasukan kitorang berkumpul kat Sungai Besar sebelum bertolak ke Kajang..tapi yang tak tahannya..dalam perjalanan yang dah nak sampai Kajang.. kitorang terperangkap jem kat area Putrajaya...nasib la kakak yang aku tumpang tu bawa kereta auto.. kalau tak jenuh la menahan sakit kaki...kerana eksiden kecil yang libatkan 3 buah kereta.. dia punya jem.. boleh tahan la jauhnya...kitorang sampai Kajang dah dekat pukul 8... rehat-rehat kejap kat hotel.. pegi pulak buat latihan kat tempat nak lawan tu...orang kata..kalo gi Kajang tak pekena satay Kajang tak sah kan.. jadinya.. lepas latihan..kitorang pegi makan satay kajang....

Kitorang lawan esoknya awal pagi.. acara mula dalam 9.00 pagi untuk pasukan perempuan.. yang pasukan lelaki mula pukul 2.30 petang..rupanya..berbeza kalau kita main bowling untuk suka-suka dengan main untuk tournament.. tekanannya amat lah sangat... tak tau nak kata la.. pasukan kitorang dapat tempat ke.. ahahaha..malu la nak cakap...takder kedudukan pun... yang johan pasukan Gombak..walaumacam mana pun.. kalau ikut kedudukan individu.. masing-masing takder la dapat tempat tercorot.. lagi pun kami 5 orang sepasukan.. 3 orang baru pertama kali mewakili daerah... kira ok la kan.. hehehe.. apa-apa pun..ini semua pengalaman untuk aku.. jadi akan datang.. dah boleh rasa bila bermain bowling untuk pertandingan...ada rezeki..tahun depan boleh main lagi..:)

Kitorang main kat sini la...

Pasukan perempuan Daerah Sabak Bernam..bergaya dulu sebelum main..hehehe

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates