Sunday, July 21, 2013

Farhan Basyar dah merangkak dan duduk..

Assalamualaikum semua..
Pagi tadi bersahur tak..? sahur makan apa..? aku selalu kekadang takder idea nak makan apa waktu sahur..
bulan puasa ni memang aku tak masak.. en.suami dok sibuk berniaga.. dah tentu-tentu dia biasa berbuka kat bazar.. Hero sorang tu dah tentu-tentu la tak puasa.. jadi mudahnya buka puasa kat umah mak aku je la.. sesekali ada juga bawa balik lauk dari rumah mak untuk dimakan waktu sahur.. tapi untuk mengelakkan emak aku masak berlebihan dan membazir.. aku suggest mak aku masak cukup2 untuk dia dan ayah aku bersahur je.. sebab kadang-kadang bila mak ayah aku dah g terawih.. balik terawih tu makanan tak teruik pun.. aku takpe dan tak kesah..kadang-kadang takder benda nak makan pun.. buat air pun dan kenyang...
hamboi..panjang meleret pulak aku bercerita makanan untuk bersahur ye..kekekeke..

Entry kali ni nak kongsi perkembangan Farhan Basyar yang terkini...mentang-mentang la ada anak..dok sibuk nak cerita pasal anak.. takder niat pun nak meriak atau menunjuk-nunjuk tau.. bagi aku..ianya merupakan pengalaman yang tak boleh dilupakan dan peluang yang tak boleh dilepaskan untuk tengok perkembangan anak-anak... pada kawan-kawan yang masih belum ada rezeki dikurniakan zuriat.. Aku doakan kalian semoga akan dapat juga merasai pengalaman ni 1 hari nanti.. Allah itu maha kaya.. Allah tahu apa yang terbaik untuk hambaNya.. dan aku pernah dan dapat rasai apa yang kalian rasakan.. aku tau..kalian kuat..!

Sekarang Farhan Basyar dah merangkak dan duduk... Lepas Farhan dah meniarap.. lama juga baru dia belajar mengundur.. pastu.. dia takder pun mara kedepan... kalau di nakkan sesuatu tu..dia bergolek-golek je nak dapatkan benda tu... tak lama lepas tu..tau-tau je dia dah merangkak..



Tengok la gelagat budak yang dah merangkak tu... bila dah merangkak..alamatnya..faham-faham je la..habis satu rumah dia jelajah...mula-mula main-main kat ruang tamu je... pastu.. dah mula pandai nak masuk bilik..dan kemudian.. mulakan pengembaraan ke mana-mana destinasi dalam rumah yang ada barang-barang menarik bagi dia..bertuah punya anak... Farhan mula merangkak pada usia 6 bulan setengah...

Lepas tu.. menjelang sehari sebelum masuk 7 bulan.. Farhan dan boleh duduk tegak..

Sebelum ni duduk punggung senget sebelah je.. pastu topang tangan sebelah kat lantai...
dan..tadaaaa... dah boleh duduk tegak... hehehehee

Alhamdulillah..syukur sangat.. anak mama membesar dengan sihat dengan perkembangan yang sama macam kanak-kanak lain.. lepas ni.. apa pulak la akal baru anak mama ye... mama cayang Abasyar mama tau...muahs.muahs!

Ok.. jumpa lagi ye...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates