Monday, April 5, 2010

Hujung minggu yang best..

wah.. mmg tak sangka la.. hujung minggu kali ni.. full xtvt aku.. dari hari jumaat sampai la ke ari ahad.. ari jumaat aritu.. aku g maktab.. amik result pereksa.. punya lama dh pereksa.. baru la dapat g amik.. nasib la ada member yang bantu memperjuangkan untuk dapatkan transkrip kitrg.. n alhamdulillah.. keputusan amat memuaskan hati aku.. dan aku betul2 bersyukur sbb pengorbanan selama 1thn setengah mmg berbaloi.. aku dari sabak dengan 2 org kawan.. n dah sampai pj.. tak sangka lak terserempak dengan kete membe lagi sorang.. dah sampai maktab.. sampai lagi 3 org kawan yang lain..jadi dapat la bergathering kecik sekejap n bertukar2 result..hahaha.. result pun nak bertukar2 ye.. n aku tak lupa ngan pensyarah pembimbing aku Dr Mashudi.. aku sempat gak lari jumpa dia kat dewan melur lama.. tp skang dh jadi bilik pensyarah kat ctu.. aku tau Dr happy bila tgk result aku.. sebelum keluar dari bilik pensyarah tu.. terserempak dengan dr Roshani yang best.. paling aku tak boleh lupa.. dia la pensyarah yang paling kerap tegur aku kalau aku mengantuk..kekekeke.. pastu.. masa sebelum nak amik transkrip tu.. ada juga terserempak dengan Pn Nazimah dengan Pn Punitha.. happy sangat dapat jumpa diorg.. n diorg masih ingat dengan kitrg.. mana boleh lupa.. the one n only pemulihan khas bacth..ehhehe...oleh sebab masa suntuk.. ye la.. korang tau la... kalo ujan.. kl ni dia punya jem macam mana.. tak tunggu lama.. terus anta kak shida ngan nor kat Um.. aku terus cabut balik..owh.. lupa nak cerita.. sekarang area maktab tengah wat pembinaan.. punya adventure nak naik ke atas.. nasib la ari jumaat petang.. tak banyak kereta park..jadi lebih mudah la untuk naik ke atas..



sebenarnya.. masa tgh tunggu nak amik transkrip tu jugak..hubby aku call " nak bagitau ni.. kak timah ngan kak long nak datang umah malam ni".. adui ai.. itu takdanya.. kakak ipar ngan biras aku nak datang umah.. ades.. awat la ari jumaat jugak diorg nak datang.. aku bukan apa.. sbb dh ke maktab tu.. jadi masa aku dah diambil sket la... kalo tak.. biasa kalo aku balik.. sampai terus ke giant.. n dalam kol 3.30 aku dah ada kat umah..so aku masih boleh berehat sebelum prepare utk masak.. ini kol 4 lebih aku dari maktab.. nak singgah giant lagi beli lauk pauk.. alamak.. mmg aku tak sempat nak berehat.. terus je kemas2 rumah n wat preparation utk masak.. aiseh.. nak masak apa pulak ni...buntu..buntu.. sudahnya.. aku masak ayam masak lemak cili padi.. goreng taugeh besar ngan telur masin.. kira ok la kan...ada kesesuaian pada lauk pauk..kekeke.. aku siap masak lebih kurang kol 8.30..tengah relaks ngan hubby.. tetiba ada org ketuk pintu umah.. "assalamualaikum.." aik..? takkan dh sampai.. kekeke.. rupanya.. member masa keje koperasi sampai.. dia nak mintak tlg hubby aku betulkan pc dia.. mmg langkah kanan la kakak tu..kekeke... malam tu kakak ipar ngan biras aku ngan anak2 diorg tido umah aku.. seronok kumpul ramai2.. aku takder la sunyi...



esok paginya.. lepas diorg sarapan.. diorg balik umah.. aku kemas2 umah.. terus amik my best friend yang dari melaka kat tasik titiwangsa (yati).. alah.. tempat port aku je tu..kekekeke.. seronoknya dapat jumpa dia.. kami ni mmg jarang jumpa... cam aku bagitau post lepas.. kalau dah berjumpa.. macam2 la gosip yang boleh keluar..kekeke.. kebetulan pulak.. belakang umah aku.. pun umah member baik aku(intan).. itu kawan baik aku dari sekolah rendah tu.. dulu masa keje kat kl.. kami pun duk serumah.. tak boleh berpisah betul kitrg ni..kekeke..jadinya.. sampai2 je.. aku terus bawak dulu kat umah intan... dah sembang2 aku tinggalkan yati kejap kat umah intan sementara menunggu aku memasak.. dh siap masak baru la dapat bersembang ngan yati.. tp kesian yati.. aku tak dapat nak bawak dia jalan2.. masa suntuk sangat.. tp aku tetap rasa puas sebab dapat bersembang lama..yati.. jangan serik datang umah aku ye..nanti lain kali datang lagi..



ha.. lepas je hantar semula yati ke tasik titiwangsa.. aku terus pecut keta aku ke lrt bandar baru sentul.. nak kena g lowyat la pulak.. nak cari brang pc member koperasi aku tu.. dekat lrt ok lagi.. yang dekat monorel la aku tak sanggup.. ramai giler org.. masa pegi.. sbb station paling awal.. dapat la tempat duduk.. masa balik tu la jenuh aku berebut.. tp aku redah je.. kalo nak tunggu yang lain belum tentu lagi monorel tu tak penuh..hehehe.. tp low yat mmg bebetul dah banyak berubah..mmg lama giler aku tak g low yat.. skang ramai yang jual laptop.. yang jual desktop nampak dh kurang..ye la.. skang rege laptop pun dh murah..rm1000 lebih dah boleh dapat..

Ari Ahad pagi lak.. aku g Kuala Pilah.. tengok anak2 buah aku.. dh rindu sangat dah kat diorg.. lama tak jumpa.. walo pun tak lama... terubat gak rindu kat hati..puas dapat main ngan kakak ngan Iskandar.. Iskandar dah pandai merangkak.. geram tengok badan dia yang semangat.. kakak nampak makin kurus..sibuk nak main dari nak makan.. tp pipi tetap maintain tembam..heheheh..

itu le cerita serba sikit pasal hujung minggu lepas aku.. hehehe..

2 comments:

aitotyati said...

salam lieya,

terima kaseyyy byk2. aku makan sampai kenyang giler!!! sedap!!!

next time klu aku g kl lagi aku tepon heh (^_^)

Lieya said...

sama2 kasih.. lega aku ko makan kenyang..hehehe..
ye ye..kalau naik kl.. jangan lupa kasik tau aku.. sonot sembang2..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates