Saturday, April 10, 2010

Kutu...................

Kutu...? kenapa la tetiba aku nak citer pasal kutu ni..? kalau korang nak tau lebih lanjut pasal kutu..korang klik je kat gambar kutu tu..

alkisahnya.. ada la sorang anak murid aku.. aku citer ni bukan nak malukan sesapa tapi nak kongsi citer n jadikan pengajaran je..zaman2 sekarang ni.. aku tgk mmg dh kurang n susah sangat la nak tgk budak2 perempuan yang berkutu.. kalau zaman2 dulu aku percaya sbb aku pun dah pernah kena serangan kutu ni.. jangkit ngan kekawan.. jadi nya memula aku tgk anak murid aku ni.. pakai tudung tak berapa betul.. jadi niat aku nak le betulkan tudung dia.. sbb dia mmg selalu pakai tudung nampak jambul..aku baru nak pegang rambut dia.. alamak.. banyaknya telur2 kutu..kesiannya... hampir setiap helai rambut dia ada telur kutu.. dan sebab tu aku rasa kalo dia pakai tudung cun2 pun.. sudahnya akan nampak jambul.. sbbnya sibuk nak menggaruk kepala..kekekeke.. aku pun pelik.. salah murid ni ke..? salah mak dia ke yang tak jaga kebersihan anak dia.. aritu siap member aku bawak dia g klinik utk amik ubat kutu.. tp bila tanya pakai ke tak pakai.. dia kata tak pakai.. ya Allah.. kesiannya dia..kutu ni kan hisap darah di kepala.. agaknya sebab tu la anak murid aku sorang ni..susah n lambat nak terima pelajaran.. kadang2 mmg ada parents tak kesah kebersihan anak2.. kuku panjang.. baju kotor berbau.. macam mana nak belajar selesa...? ada masa stokin pun dh naik bau.. aku takder la nak kata 100% salah parents.. tapi semuanya bermula dari diorg.. utk didik anak2 jaga kebersihan.. tp.. kalau rambut dah pendek.. tp masih ada kutu jugak.. tak tau la aku nak kata.. macam pelik..takder usaha utk bawa anak ke klinik ke... letak minyak gas kat kepala anak tu ke.. ntah la.. sikap..sikap...nanti tak pepasal..murid lain pulak berjangkit kutu.. kan ke lagi haru.. pada pandangan aku.. pihak sekolah dh usaha n bawa anak diorg ke klinik.. jadi tugas diorg cuma tlg bubuh ubat tu je.. tp tak berusaha juga.. apa la nak jadi... tak penah pk masa depan anak2...ish ish ish..

2 comments:

TotYati said...

salam cikgu,

kalau boleh inform n minta tlg pd ibunya utk sapukan ubat kutu tu. kdg2 pljr ni dia p sorok ubt tu.

kalau lps tu tak jalan gak... kita dah buat yg termampu (^_^)

Aku Lieya said...

pasal dh inform kat ibu dia la tu.. kalo tak rasanya masalah ni takkan timbul.. wes nak skema2 ngan aku apasal..? kekekeke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates