Thursday, July 15, 2010

Acara cari bakat..

video

Arini ada kelas BM murid thn 2.. 3 masa sekali.. dh lepas aku wat pnp.. aku dah soal n mintak diorg mengeja.. aku pun suruh la diorg tulis perkataan yg diorg dh bljr.. aku mmg suka diorg tulis berulang kali..sbb bila diorg tulis berulang kali..diorg akan ingat perkataan tu..

Nak jadi cerita.. sambil2 aku tgk diorg wat keje.. aku pun nyanyi2.. aku suka suruh murid menyanyi gunakan perkataan2 yg diorg belajar sebagai lirik.. diorg pun dok nyampuk2 jugak aku menyanyi.. yg menariknya anak murid aku yg sorg ni.. kalo kat video tu yang kecik2 sebelah kanan... namanya Ridzuan,dia ni masa pra.. seorg murid yg paling pendiam.. mmg tak pernah bercakap kat kelas..masuk thn 1.. awal2 thn pun macam tu jugak sampaikan ada seorg ustaz nk bg duit pun dia taknak bercakap.. tp agaknya.. peredaran masa.. pergaulan dengan kawan2.. lama2 dia berubah.. dari seorg yg pemalu dan pendiam.. sekarang dh jadi lebih baik dari yg dulu.. kalau dia dh suka hati.. kadang2 dalam kelas aku pun dia boleh bergolek kat lantak..kekeke.. so saje je aku mencungkil bakat dia suruh menyanyi...walaupun tak penuh..tp ingat jugak la sikit2 lirik.. aku bangga bila ada perubahan yang positif pada anak2 murid aku..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates