Sunday, July 18, 2010

Kepingin..


Comey kan baby ni.. mata bulat.. mulut munggil.. geram je tgk.. bila la aku nak berpeluang lahir kan baby comey camni ye.. tak sabar rasanya nak bergelar seorg mama.. bila tgk kawan2 yg dh ada baby.. ada rasa cemburu di hati.. mana ada org yg kawen tak nak anak..betul tak..? tapi tu la..kadang2 manusia ni mmg tak pernah puas.. bila masih bujang.. ditanya.. bila nak kawen.. bila dh kawen.. sibuk tanya bila nak dapat baby.. bila dh ada baby sorang.. tanya bila nak tambah baby.. aku semakin memahami perasaan.. mereka yg dh lama berkahwin.. tp belum punya baby lagi.. kalau org dok tanya aku.. "dah ada baby..?" aku masih boleh menjawab.. " belum ada rezeki lagi..".. tapi kalo org dok tanya.. " ko bila nak ada baby..?".. ha macam mana aku jawab tu.. kalau di tanya bila.. kalau boleh esok aku nak.. apakan daya.. itu semua kuasa Dia.. aku hanya mampu berusaha.. berdoa dan bertawakal padaNya...mudah2an.. Dia mempercepatkan kehadiran baby di dalam hidup aku.. kawan2.. tlg doakan untuk aku ye.. dan tlg doakan untuk kawan2 aku yg sama nasib dengan aku.. yang lebih lama meniti alam rumah tangga dari aku.. Kuatkan semangat.. pasti ada hikmah disebalik yang Allah tentukan.. :)

2 comments:

TotYati said...

salam lieya,

mari kite bertabah!!!

dan janagn lupa berdoa.

ada hikmahnya tu.

ceria!!!!!!

*hugs

Aku Lieya said...

Yeh..life must go on..:) Yg penting mesti happy..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates