Saturday, January 15, 2011

Erkk.. alhamdulillah..


Malam ni.. sambil-sambil menaip ni.. aku sedang kekenyangan.. ya Allah syukur pada Allah sebab bagi rezeki pada aku.. lagi-lagi malam ni ada pasar malam.. macam-macam gak yang dibeli.. tapi bukan lah untuk aku.. tapi untuk en.suami dan adik.. aku pegi kedai cik lan..macam biasa pegi untuk update blog dia.. jadinya.. kalau aku g kedai cik lan ni.. memang sentiasa kekenyangan la aku kalo.. sebabnya.. banyak makanan.. siap belikan aku mee goreng lagi.. pastu dipotongnya jambu batu kecik-kecik.. aku ni kalau bab-bab makanan memang pantang.. pantang jumpa tau... bukan pantang makan..kekeke.. dah sambil buat-buat keje.. mulut aku dok mengunyah jambu.. aku pun tak tau kenapa.. rasa tak boleh berhenti.. pastu sambil-sambil berehat.. aku makan mee goreng pulak.. minum pulak air nescafe.. ya Allah.. mana la tak tersumbat rasa perut.. tapikan.. makan..makan jugak.. tapi kena jugak beringat..mana boleh makan makanan yang manis-manis berlebihan.. lagi-lagi kalau orang yang bertubuh sasa macam aku ni.. boleh mudah diserang pelbagai penyakit.. jadi aku kena la sentiasa beringat dan menjaga pemakanan.. cuma.. kadang-kadang aku pun tak tau la kenapa.. aku tak boleh control.. asyik nak mengunyah aje.. pulak-pulak makanannya kalau makan macam tak kenyang..tapi bila makan.. amat mengasyik kan.. ish.. ntah apa-apa ayat aku merepek ye..hehehe..oleh kerana perut dah kenyang.. jadinya.. mata aku..paham-paham je la ye.. aku kena stop sini dulu.. nanti sambung lagi.. kelopak mata dah tak boleh handle.. sengkak  dengan batang mancis pun boleh patah.. sama-sama la jaga pemakanan.. untuk elak datangnya pelbagai penyakit.. chow chin chaw...!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates