Sunday, September 18, 2011

Sunyinya...

Yuhu... rasa sunyi sangat skang ni..mana tak nya.. dari ari jumaat malam sabtu aritu rumah aku mula riuh rendah... keluarga en.suami datang.. mak mertua.. kakak ipar sekeluarga.. nenek dan ibu saudara datang... memang seronok sangat... aku semangat siap-siapkan makan untuk diorang dari pukul 2 petang jumaat tu lagi..ingatkan diorang sampai petang..rupanya sampai malam... jadi tak berapa laku la restoran aku aritu..ekekekke.. ari sabtu aritu..dah alang-alang diorang datang.. aku wat la makan-makan untuk family en.suami.. ajak family bapa dan ibu saudara yang lain datang.. nasib la ada mak mertua..kakak ipar dan ibu saudara.. kalau tak..jenuh gak aku nak wat persediaan sorang-sorang... memula tu nak wat menu lauk pauk..sebab kenangkan kesian pulak diorang datang jauh-jauh tapi tak makan nasi.. tapi kakak ipar bagi idea pulak..sudahnya menu aritu.. tomyam ( memang aku punya menu paling terror masak)..nasi goreng.. ayam panggang en.suami..buah tembikai dan kuih muih...rupanya takder la ramai yang datang.. abang ipar sekeluarga dan anak-anak ibu saudara suami yang kat perak..sambil-sambil tu..ajak jugak cik lela..jiran sebelah rumah parents aku.. jiran-jiran dekat rumah aku..cik lan pak andam masa aku kawen aritu sekeluarga.. dan kawan aku masa kat maktab... kawan-kawan mengajar kat sekolah memang taknak ajak..sebab dah plan nak buat untuk kawan-kawan sekolah dalam minggu depan...jiran bebetul sebelah umah aku pun tak ada.. diorang balik kampung..kalo tak mesti lagi meriah...bila dah ramai-ramai memang rasa meriah sangat..ada yang berlari dari pintu depan ke pintu dapur... mementang le umah maksu korang ni kecik je..kekekek... tapi..skang diorang sumer dah balik... sempat singgah rumah parents aku sebelum balik.. jadi rumah aku dah kembali sunyi.. ades.. sedeynya la... ni memang nak kena cecepat ada baby ni..baru la tak sunyi..ehhehe..doakan untuk aku ye kawan-kawan...

2 comments:

aitotyati said...

Insyaallah, amin

Lieya said...

untuk kamu jugak sahabat..amin..*hugs

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates