Saturday, October 1, 2011

1 Oktober 2011..

Assalamualaikum...wah.. dah masuk bulan Oktober.. sekejapnya masa berlalu.. hari raya pun dah habis.. sampaikan kisah hari raya pun tak update.. aku tak tau apasal aku kemain tak bersemangatnya la nak update blog.. mungkin salah satu sebabnya ketiadaan laptop aku sendirik.. nak transfer gambar pun malas..sebabnya.. skang ni laptop aku ayah aku tengah guna.. sebabnya.. ayah aku dah pindah ke sekolah baru..jadi buat masa ni.. ayah aku belum ada peruntukan laptop.. ayah aku ada laptop jugak sebenarnya.. tapi adik aku gunakan laptop dia.. jadi sementara waktu..bagi la ayah aku guna laptop aku... skang ni aku gunakan laptop yang bakal jadi ayah aku punya laptop..adik aku beli dari kawan dia.. dengan harga yang sangat-sangat2 murah dan berpatutan.. sebenarnya masih dalam proses membaik pulih laptop ni..tapi kalau setakat nak online-online..ok je lagi...tunggu en.suami siapkan sepenuhnya..baru la buat pertukaran semula laptop aku dengan laptop ni... pastu yang paling aku sedih..laptop sekolah yang selalu aku guna.. rosak... entah apa la masalahnya..en.suami kata kemungkinan kipas.. dah la banyak bahan-bahan pnp aku dalam tu.. dokumen-dokumen sekolah pun banyak.. tak tau la macam mana caranya nak dapatkan balik... nak kena mintak tolong juruteknik pkg la jawabnya..mana la tau diorang ada cara nak dapatkan balik data-data aku....

Kehidupan aku pulak.. macam biasa je..pergi sekolah..balik sekolah... makan..tido..makan tido.. rasa macam takder matlamat je hidup.. apasal ek.. tp macam minggu lepas masa aku ada jugak terisi dengan kesibukan memantau pengurusan kelas pemulihan khas zon batu 38 , sabak bernam.. dalam 9 sekolah aku pergi dengan geng masa maktab jugak..cikgu Lee.. kitorang dibagi 3 hari je untuk siapkan pemantauan.. hari pertama kitorang settlekan sampai 6 buah sekolah.. sebabnya...sekolah-sekolah tu semuanya kat tepi-tepi jalan je..kalo masuk dalam.. tak berapa jauh... esoknya...kitorang ke 3 buah sekolah lagi.. memang sangat-sangat jauh jarak antara 3 buah sekolah tu... dan selama aku jadi anak jati sabak bernam..tak pernah rasanya aku masuk sekolah-sekolah tu.. sekolah pertama SK Kg Baru.. ok lagi sekolah.. memang dalam.. tapi kira masih ok... lepas tu kami ke SJKT Ladang Sungai Bernam..mak aih..jauhnya masuk ke dalam.. bila masuk kawasan ladang tu.aku terbayang yang sekolah kat kawasan-kawasan tu jugak..sebabnya..rumah-rumah semua kat kawasan tu... aku pun tanya la pada orang-orang yang ada kat situ..rupanya..masuk dalam lagi... aku dah risau.. takut salah jalan..sebab bila terus tu memang tak nampak yang macam ada sekolah.. dah la kitorang berdua je..perempuan lak tu.. on the way tu terserempak 1 trektar.. kitorang pun tahan dan tanya orang yang bawak trektar tu..rupanya memang betul..masuk ke dalam lagi... bila dah nampak bangunan sekolah..leganya rasa.. tak terkata... cuma.. dalam perjalanan tu..aku ada jugak cakap ngan kawan aku tu.."kita dah masuk jauh-jauh ni..kalo takder kelas pemulihan... memang frust la.." rupanya betul la.. memang celupar betul mulut aku..memang sekolah tu tak adakan program pemulihan khas.. dengan alasan murid tak ada.. jadinya.aku pun malas nak pikir..terus chow je la dari sekolah tu..tak tau nak kata la perasaan kitorang.. nak tergelak pun ada..tapi itu la pengalaman yang memang aku tak boleh lupa... pastu kitorang gi SK Tanjung Jawa...boleh tahan jugak jauhnya.. aku rasa..kalo sekolah tu tak wujud.. memang murid-muridnya jauh nak ke sekolah..paling dekat pun SK Kg Baru..kitorang berenti jugak bertanya penduduk kat situ arah nak ke tanjung jawa..buat pemantauan kali ni memang aku rasa best dan puas hati.. kalau ada rezeki tahun depan.. aku nak tukar zon pulak..ehhehe

Arini.. mak angkat aku wat kenduri nak gi Mekah..jadinya.. jumaat malam sabtu tu aku menyibukkan diri kat umah dia.. tolong isi-isikan bocrot untuk tetamu..pastu arini..kol 12 tengahari aku dah muncul kat umah makcik.. aku kiranya arini busy jadi tukang bagi boncrot ngan duit raya kat bebudak.. raya dah habis pun still ada duit raya.. aura raya tak habis lagi.. hehehehe...


Tapikan.. baru je jap tadi..aku alami suatu kejadian yang menyakitkan hati... memang sakit hati sangat-sangat... aku memang cukup benci orang yang tak tau hargai benda atau barang orang lain.. orang tu ingat aku beli barang-barang aku tu guna air liur.. sakitnya hati aku... tak terkata rasanya..lepas ni..kalo aku buat sesuatu..jangan tanya aku kenapa aku buat macam tu.. lantak ko la apa nak jadi...

Ok la..nanti lain kali..kalo aku rajin... aku update lagi ye... cuma.. tolong doakan aku supaya Allah kurniakan zuriat-zuriat yang soleh dan solehah ye... terasa terlalu sunyi la rasanya...terima kasih kawan-kawan..:)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates