Tuesday, October 4, 2011

Demam...

Sapa yang demam..? Ini la nak cerita.. Hari Sabtu aritu.. aku dok menolong kenduri mak angkat aku.. takder la jauh sangat dari umah aku ni.. tak sampai 5 minit pun kalo bawak kereta...tapi cuaca..boleh tahan la panasnya... menyengat-nyengat la jugak..kebetulan pulak.. datang la member lama mengajar kat sekolah aku dulu... dan masa aku berulang alik ke KL dulu... member ni la jadi teman aku sama-sama berulang alik..sebabnya suami dia masa tu ada kat Bangi.. lebih kurang  3 bulan la kitorang sama-sama berulang alik... dah member tu datang.. aku pun kelam kabut la balik rumah... takder la lama sangat dia kat umah aku.. dalam kol 6 petang.. dia dah balik.. pastu.. tengok plak anak ngan jirang sebelah dok main badminton..aku pun join la...pastu malam..lepas maghrib aku gi balik umah mak angkat aku.. tolong dia apa yang patut lagi...

Esoknya... hidung aku dah mula berair-air.. memang keadaan yang memang tak best aku rasa.. kepala dah rasa sakit-sakit..tapi sebab nak gi kenduri kawen adik member.. aku gagahkan jugak.. kepala memang sakit sangat-sangat... balik tu..aku terus je menidurkan diri.. sebab sakit kepala tu.. berjangkit pulak sengal-sengal kat gigi... pastu kaki dah mula bisa-bisa.. pinggang pun rasa sakit jugak..tapi lepas maghrib..sempat jugak aku lari ke kedai sebab nak beli sabun...sempat jugak beli panadol ngan cool fever.. sebab memang dah rasa-rasa nak demam... balik tu terus aku tumbang.. tak tertahan rasanya...mintak jugak en.suami urutkan badan ngan kaki.. bisa sangat-sangat rasanya...
Semalam pagi.. rasa macam dah nak kebah.. memang aku ingat nak amik crk je.. sebab rasa macam dah ok.. memang malas nak ke hospital.. mana la tau darah tinggi naik.. memang dah lama tak check.. takut jugak kena tahan.. tapi petang tu.. panas balik balik badan.. kaki pun still jugak berat... nak tak nak kena jugak gi klinik.. aku gi klinik swasta je.. taknak gi spital.. takut kena tahan...rupanya suhu memang panas.. dalam 39... dapat la mc untuk 2 hari..balik tu.. makan ubat.. terus berkelubung.. bangun tido..memang berpeluh-peluh giler.. badan pun dah rasa segar sket.. terus rasa lapar.. ye la.. sepanjang aritu cuma telah roti je.. nasib la emak dekat.. mintak tolong mak belikan roti..request kat en.suami nak makan tomyam.. makan tomyam panas-panas memang bertambah selera..

Alhamdulillah.. arini dah rasa segar sikit badan.. demam.. demam jugak.. tapi hati ni rasa runsing sangat.. hari khamis ni nak bawa murid ke pertandingan mewarna ngan kuiz matematik.. yang mewarna aku takder masalah sangat.. tapi yang kuiz matematik.. tambah tolak ok.. darab bahagi je masalah sket.. takut dia lupa..borang kebenaran ibu bapa pun tak buat lagi.. esok ada mesyuarat pulak tu.. harap-harap sempat settlekan hal anak-anak murid ni...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

By :
Free Blog Templates